Jak zasvěcenější z vás tuší, rozsáhlost herní mapy lze změřit několika způsoby.
- První z možností je změřit potenciál, tedy fyzické herní prostředí od jednoho konce mapy ke druhému.
- Druhá z možností je změřit samotné bojiště, kde lze vybojovat nějaké území.
- Třetí možnost zpřesňuje předešlou variantu měření vyjma započítání vodních ploch, které při modelování nestojí žádné úsilí a teoreticky mohou být nekonečné jako vesmír.
Žádný z nich však dosud nebyl (do vydání beta verze 1.31) veřejně technicky ověřitelný a vždy šlo jen o teoretická měření na základě v mapě udávaného měřítka. Účelem měření je tedy provést ověření vzdáleností se skutečností, určení měřítka a zpřesnění údajů uváděných na
Prostředí World War II Online: Battleground Europe. Samozřejmě nebude chybět ani praktický test.
Měřítko nebo zmenšeníJako první nás tedy zajímá potvrzení udávaného měřítka 1:2 na oficiálních wiki stránkách.
Citace:
Battleground Europe is fought on an accurate half-scale map of 1940's Western Europe.
Na stránkách
http://www.mapy.cz si tedy změříme (přes měření vzdáleností) vzdálenost mezi anglickým Ashford a Essenem v Německu, Essenem a Dieppe na francouzském pobřeží, Dieppe a St. Avold, čímž budeme moci správně odhadnout měřítko délky, a pro změření šířky užijeme Reims a Cromstrijen s cestou zpět do Metz.
Mapy.cz- Ashford(gbr) - Essen(deu) = 432,5 km
- Essenem(deu) - Dieppe(fra) = 455,7km
- Dieppe(fra) - St. Avold(fra) = 420,7km
- Reims(fra) - Cromstrien(nld) = 279,1km
- Cromstrien(nld) – Metz(fra)= 317,7km
mapa World War II Online: Battleground Europe- Ashford(gbr) - Essen(deu) = 294,000*km (1,47)
- Essenem(deu) - Dieppe(fra) = 301,700*km (1,51)
- Dieppe(fra) - St. Avold(fra) = 273,780*km (1,53)
- Reims(fra) - Cromstrien(nld) = 150,060*km (1,85)
- Cromstrien(nld) – Metz(fra)= 178,000*km (1.78)
Mapa je tedy poloviční rozlohou, ale měřítko je zhruba 1:1,6. To tedy znamená, že dvě nejvzdálenější místa lze vyrtvalou chůzí překonat za 2 dny a 8 hodin, včetně 1,5 hodinové plavby přes kanál (330*km Frankfurtu do Calais, 28*km lodí do Doveru a dalších 62*km do Biggin Hill).
Rozloha počítaná přes čtvercovou síť Air Warning SystémuCelé počítání rozlohy nám pak usnadní čtvercová sít leteckého výstražného systému (AWS), která rozparcelovává celou mapu na čtverce o stranách 16000*16000m a ty pak stačí už jen spočítat. Při 188 čtvercích obsahujících městské části, nebo přímo sousedící s hranicí města, to vychází na 48128 km čtverečních plochy pro pozemní boj, s letectvem pak minimálně na 52000 km čtverečních.
Fyzikální vztah k udávaným hodnotám příkazů .speed a .followPříkaz
.follow běžně slouží ke sledování hráčů uživatelům s oprávněním GameMaster, v našem případě ho však užijeme k získání přesné vzdálenosti od statického objektu, od klonu vytvořeného v off-line režimu.
Po naspawnování si stiskem mezerníku vytvoříme klon, přepneme se příkazem
.float do režimu volného pohybu (příkaz .follow funguje pouze u floating objektů) a příkazem
.follow C1 100 (.follow <nickname> <vzdálenost v metrech>)
Nadmořská výškaObdobným způsobem byla změřena i nadmořská výška, která je v najvyšším bodě Hallschlagského letiště 630m, což přesně odpovídá rozsahu nadmožských výšek 490-640m pro město Hallschlag.
Chyba měřeníV tuhle chvíli nemám na mysli chybu měření jako takovu, ale chybu způsobenou vlastností světa Battleground Europe, a to tím, že je mapa na svojí rozlohu placatá. Se zvětšující se zeměpisnou šířkou tedy docházá k natahování zeměpisné délky, z toho důvodu jsem při měření raději zvolil diagonály, ze kterých lépe vyplyne průměr.
Battleground Europe - Informace o technice / BETA měření* neodpovídá skutečné vzdálenosti, ale vzdálenostem v Battleground Europe