Battleground Europe CZ http://www.battlegroundeurope.cz/forum/ |
|
Jak jsem změřil mapu Battleground Europe http://www.battlegroundeurope.cz/forum/viewtopic.php?f=12&t=147 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | clone9cz [ 13 červen 2010, 11:43 ] |
Předmět příspěvku: | Jak jsem změřil mapu Battleground Europe |
Jak zasvěcenější z vás tuší, rozsáhlost herní mapy lze změřit několika způsoby.
Měřítko nebo zmenšení Jako první nás tedy zajímá potvrzení udávaného měřítka 1:2 na oficiálních wiki stránkách. Citace: Battleground Europe is fought on an accurate half-scale map of 1940's Western Europe. Na stránkách http://www.mapy.cz si tedy změříme (přes měření vzdáleností) vzdálenost mezi anglickým Ashford a Essenem v Německu, Essenem a Dieppe na francouzském pobřeží, Dieppe a St. Avold, čímž budeme moci správně odhadnout měřítko délky, a pro změření šířky užijeme Reims a Cromstrijen s cestou zpět do Metz. Mapy.cz
Mapa je tedy poloviční rozlohou, ale měřítko je zhruba 1:1,6. To tedy znamená, že dvě nejvzdálenější místa lze vyrtvalou chůzí překonat za 2 dny a 8 hodin, včetně 1,5 hodinové plavby přes kanál (330*km Frankfurtu do Calais, 28*km lodí do Doveru a dalších 62*km do Biggin Hill). Rozloha počítaná přes čtvercovou síť Air Warning Systému Celé počítání rozlohy nám pak usnadní čtvercová sít leteckého výstražného systému (AWS), která rozparcelovává celou mapu na čtverce o stranách 16000*16000m a ty pak stačí už jen spočítat. Při 188 čtvercích obsahujících městské části, nebo přímo sousedící s hranicí města, to vychází na 48128 km čtverečních plochy pro pozemní boj, s letectvem pak minimálně na 52000 km čtverečních. Fyzikální vztah k udávaným hodnotám příkazů .speed a .follow Příkaz .follow běžně slouží ke sledování hráčů uživatelům s oprávněním GameMaster, v našem případě ho však užijeme k získání přesné vzdálenosti od statického objektu, od klonu vytvořeného v off-line režimu. Po naspawnování si stiskem mezerníku vytvoříme klon, přepneme se příkazem .float do režimu volného pohybu (příkaz .follow funguje pouze u floating objektů) a příkazem .follow C1 100 (.follow <nickname> <vzdálenost v metrech>) Nadmořská výška Obdobným způsobem byla změřena i nadmořská výška, která je v najvyšším bodě Hallschlagského letiště 630m, což přesně odpovídá rozsahu nadmožských výšek 490-640m pro město Hallschlag. Chyba měření V tuhle chvíli nemám na mysli chybu měření jako takovu, ale chybu způsobenou vlastností světa Battleground Europe, a to tím, že je mapa na svojí rozlohu placatá. Se zvětšující se zeměpisnou šířkou tedy docházá k natahování zeměpisné délky, z toho důvodu jsem při měření raději zvolil diagonály, ze kterých lépe vyplyne průměr. Battleground Europe - Informace o technice / BETA měření * neodpovídá skutečné vzdálenosti, ale vzdálenostem v Battleground Europe |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |