Jelikož jsem neustále přesvědčován o tom, že je lepší
IL-2 Sturmovik 1946 než
World War II Online: Battleground Europe, tak jsem se rozhodl vypracovat vlastní srovnání, se kterým mi doufám pomůžete.
Osobně jsem toho názoru, že jde o zcela odlišné hry a jejich triviální srovnávaní je zavádějící. Pusťme se tedy do toho s tím co víme o obou simulátorech a pak uvidíme, jestli to zveřejníme na web stránkách.
Dávejte však pozor na vlákna, do kterých píšete, jedno se týká COOPERATIVE misí a druhé Dogfight Serveru (resp. Dedikovaného Serveru).1. Podmínky pro Dogfight Server v
IL-2 Sturmovik 1946 jsou jasně dané, aby totiž vůbec šly srovnávat s
World War II Online: Battleground Europe, bude nutné zprovoznit na vlastní náklady a za přispění vlastního úsilí "Dedikovaný server", vůbec teď neuvažuji o tom, že si budete muset sami naprogramovat vlastní
IL-2 server commander nebo
ForgottenBattles Daemon přez který budete
Dedikovaný Server ovládat, protože se s
IL-2 Sturmovik 1946 nic takového nedodává*.
2.
IL-2 Sturmovik Dogfight Serveru (DS) není umožněno nastoupení druhé osobě do letadla jako jeho posádka, připojit se na server je možné kdykoliv jako ve
WWIIOnline. Ve
WWIIOnline může nastoupit jeden střelec a bombometčík v jedné osobě.
3.
IL-2 Sturmovik DS se při účasti více jak 60-70 lidí hroutí v závislosti na počtu pozemních cílu (de facto i velikosti souboru s misí) a aktivitě flaku ... maximální počet viditelných letadel je 128.
WWIIOnline mělo za posledních 5 let jediný prokazatelný problém ve chvíli, kdy se při 7 výročí sešlo na jednom místě (ca 1km čtvereřní) přes 500 uživatelů, problém však nastal až ve chvíli, kdy se po ukončení ceremoniálu všech 500 uživatelů postřílelo ... maximální počet viditelných jednotek je 128.
4.
IL-2 Sturmovik DS neumožňuje pohyb pozemních jednotek (veškeré jednotky jsou statické a AI), zatímco
WWIIOnline má (vyjma části AI AAA) mobilní tanky, protitanková děla, protiletecká děla, lodě, nákladní lodě, tahače, letadla, transportní letadla, pěchotu ovládanou přímo lidmi z pohledu FPS.
5.
IL-2 Sturmovik DS nemá skutečnou dynamickou kampaň. Oproti
WWIIOnline neumožňuje změnu frontových linií, změny vlastnictví objektů, přesun pozemních, leteckých a námočních brigád a zásobování v reálném čase.
Změny se v IL-2 Sturmovik dají realizovat až po novém načtení Dogfight mapy.
6.
IL-2 Sturmovik DS nemá oproti
WWIIOnline nástroj, kterým by bylo definováno vrchní velení, aby mohlo vykonávat moc.
Obecné vlastnosti:
a)
IL-2 Sturmovik má tabulkový propracovanější letecký model, zejména pak v mezních režimech.
WWIIOnline spoléhá na počítání zjednodušeného letového modelu v reálném čase, do kterého je dosazen tah (výkon motoru a vrtule) se zjednodušeným profilem křídel (nahrazený rotujácím válcem viz.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Magnus%C5%AFv_jev ) a letoun pak letí podle elementárních vlastností sousravi v závislosti na prostředí (hustotě vzduchu a rychlostí obtékání).
b)
IL-2 Sturmovik má lepší kolizní model se zemí, ve
WWIIOnline způsobuje problém podvozek, který se ani hrubým kontaktem se zemí neodlomí.
c) Ve
WWIIOnline nelze opustit letadlo (uživatel je jednotka)
d) V
IL-2 Sturmovik nelze poškodit vrtuli nepřátelskou palbou, zatímco ve
WWIIOnline má poškozená nevyvážená vrtule tendenci vyrvat motor z draku - přinejmenčím se motor nenávratně poškodí, pokud neudpadne.
e)
IL-2 Sturmovik nemá žádným způsobem implementovaný radar, zatímco
WWIIOnline prezentuje radarová data sektorovým způsobem (pilot má pouze informace o aktivitě v sektorech o velikosti 16x16km, nemůže sledovat radar přímo)
f) IL-2 Sturmovik je stabilnější program,
WWIIOnline trpí memory leak (odhaduji, že za každou jednotku, se kterou přijde klient do kontaktu, zůstavá cosi v paměti a ve chvilí, kdy
WWIIOnline zaplní celou RAM, se začnou projevovat problémy s GUI až
WWIIOnline definitivně spadne - doba pádu je závislá na intenzite bojů a průměrně se projevuje po 4-8 hodinách běhu programu při velikosti RAM 2GB)
*)